Az égre, végre: Star Wars Squadrons

Gémz

Az égre, végre: Star Wars Squadrons

Az Electronic Arts idei csillagokháborújás gurítása a korábbi évek játékainál jóval kisebb csinnadrattával érkezik. Óvatos duhajok módjára dobják a Star Wars Squadronst piacra. Egyrészt mivel a piac maga túl képlékeny jelenleg, közvetlenül egy új konzolgeneráció debütálása előtt, másrészt pedig mert az utolsó pár Star Wars játék a frusztráción kívül nem sok más maradandót hagyott maga után.

A Star Wars Squadrons képes arra, amire a Battlefront 1 és 2 nem. Hogy a lényegre koncentráljon. Az egyjátékos mód 16 kimondottan intenzív hangulatú, a játékos perspektíváját a birodalmiak és a lázadók közt folyamatosan váltogató misszión keresztül meséli el a maga szoros szerkezetű, lendületesen szórakoztató történetét, in medias res kezdéssel és a tökéletes végponton sorra kerülő befejezéssel. Sehol semmi felesleges marháskodás.

A szereplők cselekedeteinek szempontjából ez talán annyiban retrográd, hogy alapos megismerésükre sincs idő, főleg a birodalom katonái hatnak karikatúraként. Persze ha ettől a játéktól valaki rpg-s, karakterfejlődést elősegítő mechanizmusokat vár, akkor eleve rossz helyen keresgél. A pilóták repülés alatti rádióbeszélgetései és a hangárban az NPC-k az a mitológiából jól ismert eseményekhez hozzáigazított dialógdarája a max, amit a világépítés nyújt. Ez nem probléma. A lényeg a harc.

A kampánymissziók túl sok eredetiséget nem tudnak felmutatni, klasszikus űrhajóslövöldözős misszógerincre vannak rátapasztva, amelyek hangulati és kontextuális plusszát a világ legjobban eladható IP-je, a Star Wars univerzum adja. Ha egy szűz ötlet vagy IP köré lenne felfűzve mindaz, ami ebben a játékban látható és megtapasztalható, nyilvánvaló, hogy játékélmény szempontjából messze nem lenne ekkora hatása. Ami viszont a Star Wars univerzumnak köszönhetően nagyon is megvan. Rohadtul megvan.

Az egyjátékos missziókat, mellékküldetésekkel egyetemben kb. 12 óra alatt játszottam végig. A szuperprofik nálam jóval gyorsabban elkészülnek majd velük. Ahogy már fentebb írtam, a kampány során mindkét oldalt pilótáinak belebújhatunk a bőrébe, ami természetesen elsősorban arra lesz jó, hogy a birodalom és a lázadók különböző űrhajóinak irányítását kipróbálhassuk, kitanulhassuk és begyakorolhassuk. Tie Fighterekre, X-Wingekre, elfogókra, bombázókra és un. támogató funkcióval rendelkező hajókra egyaránt rátehetjük majd a kezünket.

A multiplayer két különböző játékmódozatból, deathmatchből és Fleet Battles-ból, flottacsatákból áll. Előbbi – újat ezzel senkinek nem mondok – a létező legalapvetőbb többjátékos módusz, csak épp Star Wars köntösben, egymás kilövésének primitív gyönyörűségére kihegyezve. Villámgyors, megvalósítása technikailag hibátlan. Star Wars körítéssel szórakoztatóbb, mint bármilyen deathmatch, amivel az utóbbi pár évben játszottam, A flottacsaták színesebbek, szagosabbak, látványosabbak, és a deatmatchcsel ellentétben egymás után következő felvonásokból állnak, amelyek állandóan változó célokat lógatnak be elénk. A flottacsaták során ügyelned kell osztagod moráljának fenntartására is, mert többek közt ezen múlik, hogy a következő feladatot megkapjátok. Mindkét játékmód, deathmatch és fleet battles van olyan szórakoztató, hogy 6-7 óra elillan velük anélkül, hogy észrevennéd.

Az egyjátékos játékmód gyönyörű helyszínei a multiplayerben is visszaköszönnek, és ez főleg a flottacsaták színpompás őrületének hangulatán dob óriásit. A fél univerzumot a szemünk elől kiatakaró birodalmi űrbázisok, gigantikus fémdarabokból összetákolt kalóztanyák, gyilkos aszteroidamezők – színpompás, a rajongói szívet magukkal rabló helyek. A való életbenn soha nem kerülünk majd közelükbe, soha nem fogunk a felszínük felett fél méterrel suhanni, egy villámgyors vadászgép nyergében – de a Star Wars Squadrons ennek az (legyünk őszinték) örök vágynak a lehető legkellemesebb illúzióját kelti. A kiváló grafika, a franchise-ból mindenki által ismert hanghatások és a szenzációs soundtrack a játékélménynek egy olyan már-már tökéletes egységévé áll össze. Olyan, amilyenre azok vágytak, akik gyerekkoruk óta egy kidolgozott Star Wars űrhajós shooterről álmodoztak.

Vannak benne bugok azért. Volt, hogy a játék nem volt hajlandó befejezettre értékelni az elvégzett küldetést. Egy misszió alkalmával a játék teljesen lefagyott. Ennyi. Ettől függetlenül ez a teljesárú társainál jóval olcsóbban piacra dobott gém a legjobb Star Wars játék nem is tudom mióta.

Olvasd tovább
Kattints ide a kommentekhez

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Még több Gémz

Vissza